UNPOSTED FROM GREECE

• 04.08.2015 - 09:00

God morgen, fine! Dere må ikke tro jeg er ferdig med å dele bilder fra Hellas helt enda, for jeg har fortsatt en god del bilder som jeg ikke har postet. Bildene under her ble tatt siste kvelden like ved bassenget. Hvor koselig ser ikke denne stolen ut? Haha. Den var i alle fall veldig god å sitte i, så her kunne jeg gjerne satt meg opp etter en svømmetur i bassenget.

I dag våknet vi opp til regn utenfor vinduet i Oslo, og jeg kjenner at jeg gjerne kunne våknet på Lichnos Beach i dag også. Jeg krysser fingrene for at været blir bedre utover dagen, eller at solen titter frem i morgen. Nå skal vi ned og spise frokost før vi tar fatt på dagen, vi snakkes!

COMFY AND SIMPLE

• 03.08.2015 - 10:00

Topp: Bik Bok / Shorts: Gresk butikk / Solbriller: Ray Ban / Veske: Marc by Marc Jacobs

BEACHDAY

• 02.08.2015 - 18:23

Heihei! I dag er det siste dagen vår her i vakre Parga, og jeg kjenner at det skal bli trist å forlate varmen. På den andre siden ser jeg veldig frem til noen dager i Oslo, og ikke minst til New York om bare tre uker! Tiden går så utrolig fort.

I dag har vi brukt hele dagen på stranden, og det har vært utrolig deilig. Det ligger fortsatt på mellom 35 og 40 grader her, så det blir mye bading og mye tid under parasollen - men det er jo bare deilig. Jeg føler jeg har spist nok denne uken for resten av august, og jeg tror alle bildene jeg har tatt i dag er av mat. Er det flere enn meg som føler det slik på ferie? Haha, huff. Neida, er det ferie - så er det ferie.

Vi leige også trøbåt i dag, noe som var veldig spennende. Vi dro ganske langt ut og trødde oss inn i en liten grotte, og der var det faktisk ganske mange mennesker som svømte rundt! Jeg turte vel og merke ikke og bade der, men koset meg likevel. Etter en liten stund begynte jeg å bli litt sjøsyk(haha), og tok dermed turen tilbake på stranden.

I dag har jeg tenkt over hvor utrolig gøy det hadde vært å ha en GoPro med meg på tur! Da kunne vi filmet inne i grottene og når vi leide båt, og ikke minst når jeg og lillebror har turnet og dykket i sjøen. Jeg håper å få investert i en om ikke så lenge! Jeg filmet forresten hele dagen i går, og tenkte at jeg skulle poste filmen med en gang den er klar. Er det noe dere er interesserte i å se? Nå drar vi inn til sentrum igjen for å spise vår siste middag i Hellas, vi snakkes i morgen!

MESSY BUN

• 01.08.2015 - 19:00

Topp: Bik bok / Jakke og skjørt: Cubus / Veske: Michael Kors

GOOD MORNING, GREECE!

• 01.08.2015 - 10:30

Nå venter en deilig, lat dag på stranden! God helg

ROOM SERVICE, BÅTTUR OG GYROS

• 31.07.2015 - 22:20

God kveld! I dag bestemte vi oss for å sove litt ekstra og heller bestille frokost på rommet. Det var en myk og deilig start på dagen, og frokosten vi fikk servert var helt grei! Egg, rundstykker, frukt og juice. I og med at temperaturen ligger på rundt 40 grader så har vi ikke så lyst til å ligge i solsteiken så veldig lenge om dagen, men det ble noen timer under parasollen likevel. Jeg hører rykter om at det er rundt 10 grader i Ulsteinvik, så jeg nyter varmen mens jeg kan.

Senere på dagen bestemte vi oss for å ta båten fra Lichnos Beach inn til Parga sentrum. Det er noe jeg ikke anbefaler videre, haha. Det var mye frem og tilbake før vi endelig kom oss ut på havet, og når vi først begynte å kjøre så var det store bølger og vannet sprutet inn i båten. Jeg ble egentlig litt sjøsyk av hele greia.

Vi kom oss likevel helskinnet frem til Parga og gikk rett på kafé for å kjøpe vann og frukt. Deretter vandret vi litt i gatene før vi igjen satte oss ned og spiste middag på en veldig koselig restaurant. I dag prøvde jeg meg på gyros, en gresk rett, og jeg synes det var veldig godt! Definitivt noe jeg kunne kjøpt igjen.

Det ble enda litt mer titting i gatene før vi kapret oss en taxi tilbake til hotellet. I morgen tror jeg planen er en lat dag på stranden før vi igjen drar innover mot Parga for å få manikyr - det gleder jeg meg til. Jeg håper dere har hatt en fin dag!

WHITE LACE AND RED LIPSTICK

• 31.07.2015 - 09:53

Solbriller: Ray Ban / BH: Cubus / Tskjorte: Vila / Skjørt: Floyd / Veske: Marc by Marc Jacobs

ANOTHER BEAUTIFUL DAY

• 30.07.2015 - 23:30

God kveld, fine! Det er litt rart å skrive hverdagsinnlegg her, for vi gjør egentlig det samme hver eneste dag. Vi stod med andre ord opp og fikk i oss en deilig frokost i dag tidlig før vi la oss ned på stranden hvor vi tilbrakte hele dagen. I dag fikk vi besøk av noen venner av mamma, og det var jo veldig kjekt med litt selskap til en forandring. Det ble mye tid under parasollen da gradene stiger og stiger, og ligger på rundt 35 grader og oppover daglig. Det er varmt! Men det er også helt greit, og vi klager virkelig ikke. Vi badet, kastet litt ball og bestilte oss greske salater og melon på stranden - helt perfekt.

Etter vi hadde vært på stranden i ganske mange timer dro vi alle sammen tilbake på rommet, vel og merke litt rosa og såre på skuldrene. Jeg bruker solfaktor 50+ og 30 hver eneste dag, så det sier litt om hvor varmt det er her når jeg klarer å bli solbrent med så høy faktor. Etter en deilig dusj, litt aftersun og en aldri så liten powernap var vi alle klare for å dra innover til byen for å spise mat.

Det var utrolig mange folk i gatene i dag, og det ble rett og slett litt travelt å gå rundt der. Vi kikket litt rundt, satt oss ned og spiste både mat og dessert og tok turen tilbake for en liten stund siden. Nå sitter jeg og gomler i meg litt godterier i hotellmorgenkåpen mens jeg renser ansiktet og hører på 80 og 90-talls musikk som de spiller nede på stranden. Vi har det bra fint her! I morgen tidlig kommer det bilder av kveldens antrekk, jeg håper dere har hatt en fin dag

GREECE OUTFIT

• 30.07.2015 - 10:30

Topp: Bik Bok / Skjørt: Sorbet / Solbriller: Ray Ban / Sko: Nilson Shoes

LICHNOS BEACH

• 29.07.2015 - 17:26

Heihei! I dag har det vært utrolig varmt her og det har vi utnyttet ved å tilbringe hele dagen på stranden. Vi lå vel og merke under parasollen mesteparten av tiden, noe jeg synes var veldig deilig. Ikke for varmt, men absolutt ikke for kaldt heller.

Lichnos beach er anlegget vi bor på som inneholder hotellrom, leiligheter, basseng, strand og flere restauranter. Det er også her de serverer det vi måtte ønske av mat på stranden. I dag synes jeg faktisk veldig synd på de som jobbet der som måtte springe rundt på stranden i over 35 grader, huff.

Det er utrolig spennende å bare ligge der å se på alle menneskene som går forbi. Det er jo så mange forskjellige kropper, mennesker og familier å se på! Jeg blir i alle fall veldig fascinert, haha.

Nå er planen å slappe litt av før vi skal på barbecue nede ved stranden litt senere. Jeg håper dere har det fint!

SUNNY DAY

• 29.07.2015 - 10:00

God morgen, fine! I går var den første hele dagen vår her i Parga og den startet med en deilig frokost nede ved stranden. Det er så deilig å ta seg god tid til å nyte litt frukt, noen egg og en sjokolade-crossaint om man vil! Hotellet ligger like ved, så det tar oss ikke lenger enn to minutter å gå dit.

Deretter la vi oss rett ned på stranden og bare koset oss i mange timer. Solsengene er utrolig gode, og på parasollene er det knapper man kan trykke på for å tilkalle personale som hjelper oss med det vi måtte trenge. I våres tilfelle blir det mest til å bestille frukt, mat og drikke - det er helt fantastisk å få det servert på denne måten!

Etter noen late timer tok vi turen tilbake på hotellrommet for å slappe litt av før vi igjen dro inn til Parga sentrum for å spise middag. Jeg er utrolig imponert over gresk mat så langt, utrolig mye godt og ikke minst variert. Parga sentrum består av en superfin havn med mange smågater som går oppover. Her finner vi alt fra greske urter og krydder til kremer og deilige dufter. Det er ikke så mye ordentlig shopping i området, men det synes jeg er helt greit.

Det var utrolig varmt i går, så det ble ikke så sent før vi tok kvelden. En av taxi-sjåførene sa at det var meldt rundt 40 grader fremover, noe som er litt varmt etter min mening, men det skal nok gå fint om jeg tilbringer dagene på stranden og i vannet.

Nå er vi klare for å nyte en ny dag langs stranden og så får vi se hva vi bestemmer oss for å gjøre senere i kveld. Jeg oppdaterer ganske ofte på instagram for tiden, så dersom dere ønsker flere oppdateringer kan dere følge meg der på lineleknesund. Vi snakkes senere!

BEACH HAIR AND A SIMPLE DRESS

• 28.07.2015 - 17:37

Kjole: Amisu / Solbriller: Ray Ban

Perfect after a warm and relaxing day.. Vi har hatt en veldig fin og varm dag så langt i vakre Hellas - jeg blir mer og mer glad i plassen! Nå er vi på vei ut dørene for å dra inn mot sentrum for kvelden. Jeg håper dere har det fint

FØRSTE DAG I HELLAS

• 28.07.2015 - 10:30

God morgen! Etter en lang reise bestående av både biltur, fly og buss så kom vi endelig frem til Hellas. Vi var på hotellet rundt klokken 14 i går, og etter vi hadde fått sjekket inn, smurt oss med solkrem og pakket ut dro vi rett til stranden. Vi startet med deilig lunsj etterfulgt av en times tid på solsengen. Det er utrolig deilig å være tilbake i varmere strøk!

Hotellet vi bor på er veldig fint og rent, og vi er vel alle ganske fornøyde med det! Senere på kvelden tok vi turen inn til Parga sentrum, eller hovuddelen av Parga, hvor vi spiste middag og kikket oss litt rundt. Jeg spiste fylt aubergine, noe jeg aldri har prøvd før, og det var overraskende godt. Skal ikke se bort i fra at vi tar turen dit senere i dag også.

Den første dagen vår ble ganske kort, men vi fikk i alle fall sett oss litt rundt og ikke minst fikk vi litt sol på kroppen. Nå har vi alle sammen fått tatt igjen litt søvn og er veldig klare for en ny dag i solfylte Hellas! Vi snakkes senere

SNAPSHOTS

• 27.07.2015 - 17:46

Parga-tid: 18:45

Skjørt: Stradivarius / Topp: Amisu / Solbriller: Ray Ban

Det kommer et innlegg senere i kveld eller i morgen tidlig fra første dagen i Hellas! Jeg koser meg og håper dere også har det fint ♥

GOING TO GREECE

• 09.07.2015 - 11:55

Hei, fine! Jeg er ikke sikker på om jeg har fortalt dere dette, men om bare et par uker setter jeg kursen mot vakre Hellas for å tilbringe en uke der sammen med familien min. Det er så utrolig godt å ha noe slikt å se frem til når jeg sitter hjemme med 8 grader og regn utenfor vinduet mitt, haha. På Sunnmøre har vi hatt to dager med sommer og thats it - hva skjer?? Vel, på bildene under ser dere litt av hotellet vi skal bo på, og det ser utrolig vakkert og fint ut. Bilder HER

Det er jo litt skummelt med tanke på hva som foregår i Hellas akkurat nå, men det både håper jeg og tror jeg kommer til å gå bra. Det er jo fortsatt et par uker til avreise, så det er mye som kan endre seg på den tid. Iiik, jeg gleder meg! Har noen av dere vært i Hellas før?